25 Ağustos 2009 Salı

sabah ezanı...

evde kaldığım zamanlar hemen alırım elime ne ihmal ettimse o vakit, başlarım onları okumaya. aslen zaman gazetesine abone bi aileyiz ama annem çalıştığı yerde okunan gazeteleri birer gün aksayarak eve getiriyor ve zaman zaman onlara da göz atıyorum bugün de yaptığım gibi..bugün biraz geç kalmışım yalnız onu farkettim. okurken gözüme güzel yazılar ilişti ama sanki olaylar biraz eski gibi falan. dedim bi bakayım şunun tarihi neymiş? bi baktım ki 4ağustos yazıyo; olsun dedim yazı yazıdır. sayfalar geçtim bi köşede pek de büyük yer kaplamayan bi yazıya gözüm takıldı "sabah ezanı için 5dk.lık sıkı yönetim" hemen başladım okumaya.
Burhan Öçal (vurmalı çalgı ustası olan abi)'ın bi projesi varmış. İstanbul'un bütün camilerinde okunan sabah ezanlarını kaydedip 5 dk.lık albüm yapmak istiyomuş, ne de güzel olur ama bunun için çıt sesinin bile çıkmaması gerekiyor tabi... ona göre 'BU EZANLARIN KURACAĞI HARMONİ BÜTÜN DÜNYA MÜZİK SİSTEMİNİ ÇÖKERTECEK, ACAYİP SES GETİRECEK.' bence de öyle...
zira ben sıradan bi ailenin sıradan bi evladıyım ama o sabah ezanı makamının verdiği bambaşka duyguyu hissedebilcek derecede de insanım.
insanoğlu nefs sahibi malesef, bazen sahurdan sonra hemen yatıyorum yatağıma, ezan okumadan belki uyurum da vicdan azabı çekmem diye. kimi zaman bu saçma düşüncem gerçekleşiyo ve duymadan ezanı dalıyorum ama çoğu zaman uyku tutmuyo hemen ve ezan sesiyle doğruluyorum yatağımda. başta biraz zor evet ama o kadar etki yaratıyo ki insanın üstünde o makam hemen kalkıyorum abdest için.
babamı 5 vakit namaza eksiksiz başlattığı ve sabah namazına aşık ettiği kadar var cidden bu makam ve sözler. ne diyor ezanda "Esselatu hayrun minen nevm" **namaz uykudan daha hayırlıdır.
bu anlamı kavrayabilmek ve bunu bile bile ateşlere atlamamak dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder